Blogulblog's Blog

16/11/2011

Ziua 113

Filed under: Limba finalndeză comentată — blogulblog @ 17:26

Ziua 113

.

Adăugat la:

Câte cuvinte sunt în finlandeză? – tabel de împrumuturi lingvistice

Adverbul – adverbi, seikkasana la care am adăugat câteva exemple ilustrative.

Mittoja keittiössä am refăcut unele tabele și am mai adăugat și altele.

.

Pagină nouă:

Verbi – verbul finlandez – generalități Am atacat unul din cele mai dificile capitole ale gramaticii finlandeze.Rămâne să vedem cum am să mă descurc.

 

Zicala zilei:

siitä puhe mistä puute ● vrabia mălai visează ■ varav hjärtat är fullt, därom talar munnen

.

Caricatura: Kädet ristiin

–        Hiljennytään rukoukseen. – Să ne reculegem pentru rugăciune.

–        Hei, Vesa, kädet ristiin nyt! – Ei, Vesa, încrucișează mâinile (mâinile în / pe cruce)!

Image published without permission. That’s generally permitted for non-profit and educational purposes.

.

Fiind vorba de un termen bisericesc, kädet ristissä – înseamnă doar cu mâinile, degetele încrucișate; Ca temen laic kädet (käsivarret)ristissä rinnalla – cu brațele încrucișate; istua kädet ristissä – a nu face nimic; panna kädet ristiin – a încrucișa mâinile, degetele; (cu semnificația brațele) a refuza să facă ceva.

.

*COMENTARII  pe pagina  About – despre BlogulBlog.

Blog la WordPress.com.

